disturbinglydelicious.blogspot.it Web analytics

HTML/JavaScript

h

Tuesday, February 05, 2013

Confit de Canard aux Pommes Sarladaises

    Bucataria frantuzeasca e printre preferatele mele dupa cea italiana. Nu ca francezii n-ar fi chic si ca nu ar sti sa gateasca :). Oh, nu! Sunt chic,  si inca cum! Si stiu si sa gateasca! Si gatesc bine. Doar ca incerc sa evit excesul de unt si de grasimi si stim cu totii ca bucataria franceza nu e cea mai light. 
Dar, chiar si asa, din cand in cand ne mai facem poftele cu cate ceva frantuzesc chiar daca stim ca va trebui sa alergam putin mai mult in timpul saptamanii :)). 
Si daca ne gandim la bucataria franceza nu poate sa nu ne vina in minte deliciosul confit de canard, specialitate tipica Gasconiei. 


    Pana la urma nu-i mare filosofie confit-ul asta ca e cam acelasi principiu cu care pregateau bunii nostri carnea de porc la tara si o pastrau iarna. E un procedeu simplu cu rezultat fantastic.
Cum aveam doua pulpe frumoase de rata le-am pus gand rau si le-am transformat in "confit" iar ca sa pastram specificul francez al pranzului, le-am servit cu pommes sardalaises si un pahar de vin Barton & Guestier, Bordeaux Reserve in compania celor de la Mixtopia.  



Confit de canard


Ingrediente:

- 2 pulpe de rata intregi
- 1 lingura sare de Camargue
- piper curcubeu
- cimbru
- foi de dafin
- 2 catei de usturoi
- 500g grasime de rata topita( sau cat este necesara sa acoperiti pulpele)


Mod de preparare:


   Frecati pulpele de rata cu usturoi strivit. Amestecati intr-un vas de sticla sarea cu piperul , foile de dafin si frunzele de cimbru. Frecati pulpele de rata cu amestecul obtinut si lasati-le la rece in vasul acoperit cu pelicula alimentara  pana la 48h, intorcandu-le o data. 



Curatati pulpele de sare si condimente si puneti-le intr-un vas de lut cu cativa catei de usturoi,  acoperindu-le cu grasime.



Incalziti cuptorul la 120° si introduceti vasul in cuptor. Lasati carnea in cuptor la foc mic 4-5 ore. In mod normal carnea gatita asa se poate pastra cateva luni in borcan cu grasimea in care s-a facut, dar e cam dificil sa faci asta :)). Eu recunosc ca am gatit-o sa o mancam la pranz; nici gand sa o pastrez. 


Gatita astfel, carnea este de o fragezime fantastica  si  gustoasa rau. Da, gustoasa este cuvantul perfect.


Ca garninura dupa cum va spuneam mai sus am pregatit cartofi sarladaise, un preparat tipic din Périgord



***

Pommes de terre sarladaises


Ingrediente:
- 500g cartofi rosii
- 2 catei de usturoi
- o mana de patrunjel proaspat
- cimbru*
- chives*
- 2- 3 linguri grasime de rata topita
- sare
- piper

*Reteta originala nu are chives si cimbru.



Spalati cartofii si tatiati-i rondele subtiri ( Cartofii pe care i-am folosit eu nu trebuiau curatati. In cazul in care folositi cartofi normali, curatati-i de coaja). Uscati-i cu un prosop de hartie. 
Incingeti grasimea de rata intr-o tigaie. Adaugati cartofii si prajiti-i usor la foc iute,  amestecand constant pana incep a se rumeni. 
Condimentati cu sare si piper proaspat macinat. Adaugati usturoiul feliat subtire, chives-ul si patrunjelul tocate marunt.
Acoperiti si sotati cartofii la foc mic cca 20'-25', scuturand tigaia usor din cand in cand. 
Cartofii vor fi aurii, crocanti la exterior si moi in interior. 

Serviti confit-ul de canard pe un pat de cartofi sarladaise. 


Un pahar de vin rosu (am optat pentru Barton & Guestier, Bordeaux Reserve) se potriveste perfect acestor preparate. 




Pofta buna!

***************************************************************************************
English Version





Confit de canard


Ingredients:

- 2 duck legs
- 1tbs Fleur de sel de Camargue
- 2 cloves of garlic peeled and split in half
- rainbow peppercorn
- fresh thyme leaves
- 2 bay leaves
- 500g duck fat melted ( or whatever it takes to cover the duck legs completely)

Directions:

Rub the duck legs with the garlic cloves. Mix the salt with the peppercorn, thyme and bay leaves. Rub the duck legs with this mixture and put them in a glass bowl. Cover the bowl and refrigerate up to 48h, turning once.

Rinse the duck legs and set them in a baking dish adding few more garlic cloves if you want. Cover them with the duck fat. 
Preheat the oven to 120°. Set the backing dish into oven and bake uncovered for 4-5 h until the meat is very tender and shrinks away from the bone. Normally, the meat cooked this way, could be preserved for few months in the fat in which it was baked, but I doubt you can resist. I confess I cooked it for lunch; no way of keeping it longer :)

We served it with Potatoes Sarladaise, a dish specific to Périgrod.


***

Potatoes Sarladaise

Ingredients:


- 500g red potatoes
- 2 garlic cloves
- fresh parsley
- thyme*
- chives*
- 2- 3 tbs duck fat melted
- salt
- pepper

*The original recipe does not contain chives and thyme.

Directions:

Wash the potatoes and slice them with a mandolin. (The potatoes I used did not need to be peeled. In case you use other type of potatoes, peel them). Pat dry the potatoes slices with paper towels.

Heat the fat in a large pan. Sauté the potatoes in the hot fat over high heat, turning constantly until they start becoming golden-brown. Season with salt and pepper. Add sliced garlic and the chopped chives and parsley. 
Cover and cook over medium heat for cca 20-25', shaking the pan from time to time. 
The potatoes will be golden-brown, crispy outside and soft inside. 


Serve the Duck Confit on a layer of Potatoes sarladaise. 
A glass of red wine (we chose Barton & Guestier, Bordeaux Reserve to keep it in France :)) makes a perfect match to the dish. 





Bon appétit!




10 comments:

Așa ceva aș mânca și eu. Când o să prind o rață, pregătesc și eu acest confit:).

Bun si simplu! - (parafrazind "pur si simplu")
Sans commentaire!

Un adevarat deliciu! Si eu am facut si confit de canard, si cartofii sarladaise... nu pot decit mmmmmmmm, sa spun :D

Arata demential ratusca asta! Vreau si eu o portie.

@ Alina, data viitoare te anunt si te invit la masa ;)
@ Kyra, I completely agree "Bun si Simplu" ;)
@ DiaMar, pe cat de ochioasa, pe atat de gustoasa
@ Draga mea Maya, oooooh daaaaa!!!Stiu eu cartocii sarladaise de la tine de pe blog aia cu ciumpercute. Yum!!! Sa stii ca o sa ii incerc si eu asa cu ciumperci ;). Cat despre confitul tau, jos palaria!!! Cat am mai poftit eu pe langa pozele tale. :D
@ Alina, urmatoarea ratusca gateste-o asa. Eu am una pregatita pentru reteta ta :)
Va pup dragelor.

Cat de bine arata, e un deliciu!! Am si eu o rata in congelator...numai bine s-a nimerit reteta ta!

As putea spune ca ai "eliminat " toate ratele din imprejurimi :) Arata excelent!

Nu iert confit-ul de canard pe unde il prind. Imi place la nebunie.
Cu toate asta, nu l-am pregatit niciodata. Ciudat :)

Arata fantastic asta al tau. Ma apuca cu ameteli... ca sunt chiar inainte de masa :)

@Paula, te sfatuiesc sa sacrifici rata si sa pregatesti confit-ul ;). Sunt sigura ca o sa iti placa.
@S&B,ma faci sa rosesc ;)
@TWO, daca iti place te sfatuiesc sa il pregatesti acasa. E de-a dreptul delicios ;)

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More