disturbinglydelicious.blogspot.it Web analytics

HTML/JavaScript

h

Tuesday, January 22, 2013

Crispy Polenta with Herbs, Sun-dried Tomatoes and Gorgonzola

     Weekendul acesta a fost tare urat. O vreme gri, apasatoare, rece si umeda. Simteai umezeala in oase, in suflet. Nori gri spanzurati deasupra orasului creau o atmosfera si mai apasatoare. De plumb.
      Milano e un oras gri de felul lui dar cand vremea e mohorata devine de-a dreptul insuportabil.  Sambata  a inceput  usor sa cada., cate-un fulg.  Apoi a stat. ...nu, nu...nici gand de "iarna pe ulita", ca dupa putin timp, ninsoarea s-a trasnformat in lapovita si mai apoi in ploaie. Si-a plouat. Si-a tot plouat. Si ce sa faci pe-o vreme de-asta? Din pragul bucatariei vedeam stropii mari de ploaie spargandu-se pe acoperisurile blocurilor vecine...nori zgribuliti purtati de vant...si cate un sunet de clopot razlet, ratacit din clopotnita bisericii de peste drum fara voia lui, se pierdea gri-ul orasului. Nici nu se punea vorba de iesit din casa. Felix torcea nepasator, cu spatele la fereastra, in ciuda ploii parca. Ce sa faci pe o astfel de vreme?!?! Aveam si niste chestii de facut pentru birou pentru luni dar...cu asa o vreme...nici gand. Ma simteam ca la scoala . Va mai amintiti cum era pe vremea cand eram elevi si aveam de facut lectii in weekend?!? Si orice scuza era buna ca sa mai tragem de timp? Exact asa eram eu sambata. Dadeam tarcoale calculatorului si inventam cate o scuza ca sa nu ma apuc de lucru: imi aminteam tot felul de lucruri pe care nu le facusem si care trebuiau facute. 
Dar cand acestea s-au terminat nu am mai avut de ales: ori work ori o scuza plauzibila care sa ma tina ocupata ceva vreme. Doar, doar. mi-o veni cheful de a lucra de acasa duminica. Si ce credeti?!?! Mi se facu pofta de mamaliga. Ha! Da, de mamaliga! Ati auzit bine: MAMALIGA! Si asa a inceput totul. Saved by polenta!...lol...



     M-am luat frumusel de mana,  m-am trimis in bucatarie si m-am apucat de treaba fredonand Cassandra Wilson ..."I can stand the rain, against my window..." Si cum m-a lovit inspiratia, am decis sa fac o mamaliga parfumata cu ierburi proaspete si rosii uscate. Imi plac rosiile uscate mult de tot. Le mananc ori de cate ori am ocazia: in sanwich-uri , la un aperitiv, in risotto, in tarte sarate, in paine...nu le iert. Si gandindu-ma mai bine mi s-a nazarit ca niste gorgonzola ar da un plus de personalitate la mamaliga noastra aromata. Si uite asa s-au nascut niste crocante batoane pafrumate de mamaliga parfumate cu gorgonzola la cuptor. 


Ingrediente:
- 375g faina de porumb (malai)
- 1,5l apa ( sau cat scrie pe cutie)
- cimbru proaspat
- busuioc proaspat
- rozmarin proaspat
- rosii uscate in ulei
- 5 linguri de parmezan ras
- 30g unt ( puteti folosi ulei de masline)
- 200 g gorgonzola
- sare
- piper

   Spalati si tocati ierburile aromatice. Eu am pus o lingura de busuioc tocat, una de cimbru si una de rozmarin.
Tocati si rosiile uscate (3 linguri ).
    Puneti apa la fiert intr-un vas incapator cu sarea.  Cand apa incepe sa fiarba adaugati malaiul in ploaie si amestecati continuu cu un tel in forma de para, cu o lingura de lemn  sau, ca bunica , cu un facalet. Fierbeti mamaliga lal foc mic pana se ingroasa si obtineti o compozitie omogena. Timpii difera in functie de tipul de malai pe care il folositi. Urmati instructiunile de pe ambalaj ca sa nu dati gres ;). Eu am folosit un malai care nu necesita mai mult de 10'. Cand mamaliga este fiarta adaugati parmezanul , untul, piperul  si la urma ierburile aromatice si rosiile uscate. Amestecati bine. 
    Rasturnati mamaliga pe hartie de copt unsa cu putin ulei de masline intr-o tava si distribuiti-o pe toata suprafata tavii ( o intindeti ca pe un aluat) sa obtineti un strat de un deget. Puteti pune hartie de copt deasupra sa va fie mai usor sa o nivelati.
 Lasati mamaliga sa se raceasca si taiati-o in dreptunghiuri egale ( batoane de cca 3 cm )
 Puneti cate un triunghi de gorgonzola pe fiecare baton.


Coaceti batoanele in cuptorul incins la 200° pentru cca 10'-15' pana vor deveni usor crocante iar branza se va topi inundandu-le de savoare.


Se servesc calde


Dar sunt bune si reci.


Mie chiar mi-au placut mai mult reci caci aromele erau mai bine definite si se simteau mai puternic.
Asta pentru ca am savurat vreo cateva duminica in timp ce lucram , ca n-am mai avut nici o scuza  :)).

Pofta buna!

************************************************************************************************************************
English Version

Ingredients:

-375g  polenta flour
-1,5 l water ( or whatever it is written on the package)
- salt
- fresh basil
- fresh thyme
- fresh rosemary
- sun-dried tomatoes
- 5 tbs grated parmesan
- 30g butter or 30ml olive oil
- 200g gorgonzola

Wash and finely chop the herbs: 1 tbs of basil, 1 tbs of thyme, 1 tbs of rosemary; chop the tomatoes also:3 tbs of sun-dried tomatoes.
Pour water in a big pan with the salt. When water starts boiling add the flour gradually stirring continuously with a strong wooden spoon until polenta thickens and begins to pull away from the sides of the pan.  Follow the instructions on the package. The polenta I used didn't need more than 10' to be ready.
When ready, add the parmesan cheese, the butter ( or olive oil), pepper, herbs and tomatoes and stir well.
Spread out the polenta on a baking paper evenly. Let it cool for a while. When cold, cut it in even rectangles ( cca 3cm) and  add a triangle of gorgonzola on each rectangle.
Bake the polenta in the preheated oven at 200° C for 10'-15'.


Bon appétit!

9 comments:

aaaaaa...fac si eu , minunata ! mercic :)

Of, și eu m-am plictisit de vremea mohorâtă de aici:(. Interesantă gustarea ta, Diana. Și eu am de gând azi să fac ceva dulce cu făină de porumb:).

Pot sa spun doar: PERFECTA, SIMPLA, AROMATA, SAVUROASA, ...

Hmmm, cat de bine arata, trebuie sa o incerc si eu neaparat-Noroc ca azi face mama mamaliguta si peste, ca daca nu ma infiintam la tine:D
Vrei zapada?trimit eu cat vrei ca eu m-am saturat de ea.

@Coco, nu ai pentru ce. Sunt sigura ca o sa iti placa. Astept dovada: o pozica sa o punem aici la dovezi ;)
@Din dragoste pentru gatit, te astept cu drag :)
@ Alina, te inteleg perfect. Eu nu mai suport vremea asta. Abia astept sa vad ce faci tu dulce ;)
@Kyra, multumesc. Pupici.
@Johanna, chiar te rog sa o incerci. E buna rau. Dar si mamaliguta cu peste e buuuuna. Ce spuneai de zapada ?;)

Clar pe gustul meu!!Imi place ideea!

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More